Azzal már többször, több helyen eldicsekedtünk, hogy több mint 15.000 Facebook bejegyzést tekintettünk át a 10 vizsgált országban. A Twitter esetében még az utolsó simítások történnek az Egyesült Királyság és Svájc eredményei felett, de 8 ország összesített eredményeiről már tudunk beszélni.
Ezek szerint Ausztráliában, Ausztriában, Írországban, Horvátországban, Kanadában, Magyarországon, Montenegróban és Új-Zélandon a parlamentek 10%-ban, a vizsgált három hónap alapján, a következőt látjuk:
Private sphere | 757 |
Informational | 7198 |
Subjective | 3729 |
Offensive | 566 |
Link/Photo/Video | 268 |
Interaction positive | 6497 |
Interaction negative | 1552 |
TOTAL |
20567 |
Több mint 20,000 bejegyzésről beszélünk tehát. Az is látszik, hogy az információközlő kategória a Twitter esetében is népszerű, de az interakció is fontos szerepet kap. Igaz, ez utóbbi alól vannak kivételek. Aztán arról még nem is beszéltünk, hogy Horvátország, Magyarország és Montenegró esetében nem is tudtuk kitölteni a 10%-ot, mert egész egyszerűen nem találtunk elegendő aktív Twittert használó képviselőt.
Mit tanultunk ebből? Akármennyire is másodlagos-sokadlagos platform felénk a Twitter, a teljes egészet tekintve mégis magasabb megosztásszámot eredményez, mint a Facebook és még az interakciót is jobban támogatja.