Politikai kommunikációval foglalkozó blog íróiként nem mehetünk el amellett, hogy hazánkban kevesebb mint egy hónap múlva parlamenti választásokat tartanak. Jelenleg is ezerrel dübörög a kampányidőszak. A választópolgár – ha akarja, sem tudja kikerülni – a különböző felületeken megjelenő politikai üzeneteket. A soron következő bejegyzésünkhöz a politikai élet legnépszerűbb szereplőinek közösségi oldalairól gyűjtöttünk össze néhány beszédes adatot.
A Facebookon:
Túlzás nélkül állíthatjuk, ezerrel dübörög a kampányidőszak. A hvg.hu-n március elején jelent meg egy cikk, amelyben a hazai politikusok Facebookon való népszerűségét vesézték ki. Bejegyzésünk megírásakor a pár napja publikált adatokat már nem tudtuk használni, ugyanis jelentősen megváltoztak a számok:
* A bejegyzés elolvasásakor érdemes felkeresni a táblázatban szereplő politikusok Facebook oldalát, és összehasonlítani az itt közölt számokkal, mennyit emelkedett a népszerűségük.
A Twitteren:
Ha a közösségi oldalakat vizsgáljuk, megállapíthatjuk, hazánkban elsősorban a Facebookon kommunikálnak a képviselők a választópolgárokkal. A Twitter-használat tekintetében még bőven van mit tanulniuk az észak-atlanti térség politikusaitól. A jelenlegi miniszterelnök Orbán Viktor 9707 követővel rendelkező felülete például 2010 óta inaktív! Furcsa képzavarral élve, ezt a tábort erősíti még Gyurcsány Ferenc és Vona Gábor is, előbbi 2012 óta hagyta árván Twitter-oldalát, utóbbi pedig 2009-ben posztolt utoljára ezen a felületen. Az MSZP miniszterelnök-jelöltje 4011 követőt tud felmutatni, viszont Orbán Viktorral ellentétben naponta többször is frissíti miniblogját, sőt még angol nyelvű bejegyzéseket is találhatunk rajta. Bajnai Gordon már kevésbé lelkesen, de időről-időre frissülő tartalommal szolgálja ki információra éhező követőit.
Következő bejegyzésünkben már a Szegedi Tudományegyetemen folyó Twitter-kutatás eredményeiről olvashatnak követőink.