Az a szerencsére ért, hogy a Magyary Posztdoktori kutatásomnak köszönhetően meghívást kaptam a "Populist Political Communication in Europe: Comprehending the Challenge of Mediated Political Populismfor Democratic Politics" (Populista politikai kommunikáció Európában: a politikai populizmus kihívása a demokratikus politika számára) elnevezésű COST IS1308 számú akcióprogramba.
A kutatásban 26 ország 41 kutatója vesz részt. A Horizon 2020 ernyője alatt működő COST Akcióknak az a lényege, hogy a különböző tagországokban folyó hasonló - jellemzően támogatott - kutatások vezetőit köti össze egy összeurópai kutatásba. A program nem támogatja a kutatást, viszont a közös találkozókat (COST konferenciákat, rövid tanulmányutakat, nyári egyetemeket) igen.
A kutatás célja közös platformra hozni azokat a kutatókat, akik a populista politikai kommunikációt és annak hatását az európai demokratikus viszonyokra kívánják vizsgálni. Ez nem csak több demokráciában történt kormányok, politikai és gazdasági fejlődés elleni közelmúltbeli populista támadásai miatt fontos, hanem a nemzeti média és kommunikációs rendszer változásainak a fényében is. Annak érdekében, hogy összegyűjtsük ezt az alig ismert oldalát napjaink politikai kommunikációjának az akció három összekapcsolódó, de jól meghatározható aspektusát vizsgálja a populista politikai kommunikációnak: (1) populista politikai kommunikátorok és stratégiáik. (2) a média és populista diskurzusok, frame-ek. (3) az állampolgárok bevonódása és a populista üzenetek hatása.
Az Akció alapját a NEPOCS (Network of European Political Communication Scholars) hálózat adja, amely az európai politikai kommunikációval foglalkozó kutatók legnagyobb csoportja.
További részletek a COST Akcióról itt.