A következő hónapokban, gyakorlatban azonban az Információs Társadalom folyóirat 2013/3-4(sic!) összevont számában jelenik meg a Médialogika a horizontális hálózatok kommunikációjában című tanulmány, amely már összegzi az eddig megismert eredmények mögött meghúzódó logikát.
Íme egy kis ízelítő:
Az új politikai kommunikáció az újmédia következtében jöhetett létre és a horizontális hálózatok kommunikációja figyelhető meg benne. A hagyományos politikai kommunikáció jellemzője volt, hogy a vertikális kommunikáció határozta meg. A vertikális kommunikáció pedig a médialogika elméletét eredményezte, ami a média politika feletti győzelmét jelenti, hiszen rákényszerítette a politikai szereplőket, hogy a korábban használt kommunikációs kódjait (pártlogika) új kódokkal helyettesítse (médialogika), ahol a média elvárásai vannak a középpontban. Ez a logika kap kihívót az új politikai kommunikációban létrejövő horizontális hálózatok kommunikációjában. Az újmédián megjelenő logika átformálja a politikai szereplők viselkedését, aminek jellegét további kutatásokkal lehetne pontosan meghatározni.